The foreign language studies at Universidad Central «Marta Abreu» de Las Villas in the seventh anniversary of its foundation
Keywords:
foreign language studies, Universidad Central «Marta Abreu» de Las Villas, 70 years of foundationAbstract
ABSTRACT
Introduction: This article aims to expose how these studies have evolved and contributed to the development of this institution in the seventy years of its foundation. There have been considered aspects about the administrative organization in charge of planning and developing the teaching and learning process, undergraduate and postgraduate teaching, as well as activities related to research, publications and participation in improvement courses and events,
the collaboration provided by the language teachers, the complementary activities carried out and the distinctions and recognitions received by them.
Methods: Document analysis, interview and survey were used as methods in the study.
Results: The article recognizes professors who have given prestige to the institution by participating in the training of many professionals and offering their knowledge and devotion to the work carried out at Universidad Central «Marta Abreu» de Las Villas.
Conclusions: It is concluded that foreign language studies at Universidad Central «Marta Abreu» de Las Villas have distinguished themselves by being present in the seventy years of academic, research and social life of this institution, and by accompanying the academic training of multiple generations of students and professionals.
Downloads
References
ALFONSO LÓPEZ, F. J. (2015). Umbrales de la Universidad Central «Marta Abreu» de Las Villas. Islas, 57(180): 19-29.
ALONSO, S. (2011). Tesis en opción al grado científico de Doctor en Ciencias Pedagógicas. Universidad Central «Marta Abreu» de Las Villas. Santa Clara. Villa Clara. Cuba.
CORONA, D. (1988). El perfeccionamiento de la enseñanza de lenguas extranjeras a estudiantes no filólogos en la educación superior cubana. Tesis doctoral. Instituto Central de Ciencias Pedagógicas. Ciudad de La Habana. Cuba.
CORONA, D. (1992). La enseñanza del idioma Inglés en la Universidad de La Habana a partir de la Reforma Universitaria. Revista Cubana de Educación Superior. 12 (2): 107-112.
HERNÁNDEZ, F. 2001. Hacia un enfoque estratégico en el proceso docente-educativo del Inglés en Secundaria Básica (8vo. Grado). Tesis en opción al grado científico de Doctor en Ciencias Pedagógicas. Instituto Central de Ciencias Pedagógicas. Ciudad de La Habana. Cuba.
MAZA, D. (s.f.). Historia de la enseñanza de la lengua inglesa en la UCLV. (En proceso de impresión)
Ministerio de Educación Superior (2017). Documento base sobre el perfeccionamiento de la enseñanza del inglés.
PÉREZ GONZÁLEZ, R. (2012). La enseñanza de la lengua alemana en la Universidad Central «Marta Abreu» de Las Villas. ISLAS, 54(171): 101-106.
SÁNCHEZ MURILLO, J. (2018). La enseñanza de lenguas extranjeras en universidades públicas de América. Letras 63: 95-130.
VILLEGAS KNUDSEN, Y. (2017) Desde Lansing hasta Santa Clara: Una Escuela de Idiomas Modernos. Islas 59 (187): 21-31.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
Estadísticas
License
Copyright (c) 2022 María del Carmen Navarrete Reyes, Silvia Alonso Paz, Carmen Luisa González Arias
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Usted es libre de:
Compartir — copiar y redistribuir el material en cualquier medio o formato
Adaptar — remezclar, transformar y construir a partir del material
La licenciante no puede revocar estas libertades en tanto usted siga los términos de la licencia
Bajo los siguientes términos:
Usted es libre de:
Atribución — Usted debe dar crédito de manera adecuada, brindar un enlace a la licencia, e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo en cualquier forma razonable, pero no de forma tal que sugiera que usted o su uso tienen el apoyo de la licenciante.
NoComercial — Usted no puede hacer uso del material con propósitos comerciales.
No hay restricciones adicionales — No puede aplicar términos legales ni medidas tecnológicas que restrinjan legalmente a otras a hacer cualquier uso permitido por la licencia.